söndag 1 april 2012

April,april din ........

..........dumma sill! Idag får man vara på sin vakt, så man inte blir lurad.Har ju en make som försöker i alla lägen "sätta dit" mig. Har klarat mig än så länge ( tror jag i alla fall )
      Sedan sist har vi varit på kalas hos Eda och Bodil. Bjöds på tårta och "7-sorters kakor". Tårtan hade Eda varit med och bakat, tjusig eller hur!?


         Våren har tagit ett steg tillbaka, -grader nu och snön kom tillbaka för ett par dygn. Men det är ju vanligt den här årstiden. Leif hann i alla fall med premiärturen på MC:n innan bakslaget kom.
      Har haft lite framförhållning i helgen, då åkte vi till Plantagen och inhandlade plant-och såjord, gladioluslökar, fröpåsar, påskliljor i kruka och penseér. För snart är det dags.....!
      Fåglarna har bråda tider, här är "hacke" vid skafferiet.


      Här är en som kan njuta av livet! Vedin i ryggläge
 och här har han intagit "lördagsplatsen" . Alltid när vi löser krysset på Lördagar, ska han vara med!


      Ha det bra, så hörs vi  / Bea

3 kommentarer:

J. sa...

Blev du nå lurad? :)

Bea sa...

Nä, klarade mig hela da´n! Ska prata med dig vid tillfälle, om Tex. Hör av mig/ Ma

J. sa...

Okej! :o