onsdag 25 augusti 2010

Så började det

Capcour's Emily Doll
(Ida)

e: Imprint of Winuwuk
u: Capcour's Amanda


Vi, min man Leif och jag, köpte vår första Boxer, genom en annons i dagstidningen.(!!) Schäfer var för mig, den optimala hunden. Men Leif hade en annan åsikt, och på den vägen är det "Emil" kom till oss 10 v. gammal med Siggesund och Boxella i stamtavlan. En absolut i alla delar, utom exteriören, suverän hund.


Våra goda vänner förälskade sig i "Emil" och när han var c:a 3 år, bestämde de sig för att köpa Boxer. Jag följde med, för att titta på en tik hos Kennel Capcour's, som då fanns här i Gävle (numer i Järfälla) Kicki & Alf hade även en tik-valp som skulle placeras hos lämplig fodervärd. Det sa "klick" på en gång! Fodervärden blev jag. Den tiken Capcour's Emily Doll, blev min start på uppfödningen. Tack till Kicki & Alf för den tiken!

1985 fick jag mitt kennelnamn Turida's, och har sedan dess fött upp Boxer i liten skala. Ser hellre till en bra helhet, än enstaka "topp-individer".

Inga kommentarer: