lördag 30 november 2013

STILLTJE.................

    Det händer inte så mycket nu, dagarna går sin gilla gång.  November tycker jag är en dyster månad, blir lite bättre runt Advent och när snön kommer och lyser upp.
    Leif och jag har varit till optiker och provat ut ett varsit par glasögon, väntar på att få hämta dom i dagarna.
     Som om man inte har tillräckligt med utgifter, passade jag på att bita sönder en tand också. Nu är den fixad och klar :-), men det var ju inte alls nå´t jag tänkt mig nu.
     Våra 2 bilar har fått sina vinterdäck på, känns lite säkrare att köra............
     Inbjudan till julbord med jobbet den 12/12 på City Hotel. Julbord med show, samma ställe som förra året
och det var det bästa julbord jag har varit på !
     Har ett par saker jag ser fram emot, som egentligen inte gäller mig, men som jag ändå tycker ska bli så roligt. Vår Jennie flyttar snart in i ett radhus, inte så långt från oss, med sin pojkvän Andreas. Det andra är att vår vän Ingrid , i Sthlm, väntar hem en ny liten boxertik. Bonnie flyttar in, till "storasyster" Majken, nästa Fre.
Bonnie
               Vår egen Julbock, som Leif har tillverkat, står nu på bron och hälsar våra gäster välkomna !

Vår fina Julbock

Ha en fin Advent så hörs vi............................./ Bea

4 kommentarer:

J. sa...

Jag vill också ha en Bonnie! Såååå söt :)

J. sa...

Såg i GD att man kan skicka in bild på sin egen julbock. Vore kanske nåt för pappa? :)

J. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mamma sa...

Ja Jennie, såååå söt!
vi får väl se i framtiden !?
Pappa har faktiskt redan gjort det :-)
Sköt om er ( och förkylningen )7 Ma...