måndag 1 september 2014

NÄR MAN ÄR EN...........

    ................glad pensionär......Efter många års längtan kom den äntligen, pensioneringen ! På min sista arbetsdag i Fredags 29/8, upptäckte jag vilka otroliga arbetskamrater jag hade :-) Uppvaktades helt galet, som jag inte kunde drömt om !  Med blommor, tårtor, flaska från systemet, presentkort på restaurant och på Konserthuset. En telefonlur gjord i trä, något större än normalt, tillverkad av en arbetskamrat. Alla verkade glada och nöjda över att jag skulle sluta :-), :-) hum.......

När jag kom hem, stod rosor på bordet från Leif, " välkommen hem min pensionär "
Lite senare kom kompisar på besök, med blommor, vi åt lite och skålade i champagne. Det blev
en trevlig avslutning på dagen. Tack ni alla som kom ihåg min dag !
 
Nu har jag väl landat lite, men det kommer säkert att ta ett tag innan jag fattar att jag inte behöver gå till jobbet mer. Har jobbat sen jag var 16 år, så jag tycker att det räcker nu.........

Ha det så bra ! vi hörs  / Bea

Inga kommentarer: