torsdag 7 oktober 2010

Semester v.40

Mån.
Vi hämtade Eda (vårt barnbarn) och åkte till sta´n för att shoppa lite. Det blev pennor, skrivbok och badankor för Edas del. Lillasyster Bodil, som var hemma hos pappa Peter, fick också "present" som Eda köpt.
"Vedin" och jag tog en promenad mot kvällningen...



Eda och Bodil


Tis.
Tog vi tag i listan med " att göra ute". Fick bl.a. ner humlen och satte lite vårlökar. Besök på reumatologen, för min del, på e.m.
På väg hem stannade vi och åt på sta'n. Skickade ett kort till Eda, eftersom hon igår sa att: "posten ser nog inte min brevlåda, för jag får ingen post!".....( Eda har en egen brevlåda på sin lekstuga )


Ons.
Blev en tur till sta´n idag också. Presenter till Filip (äldsta barnbarnet) som fyller tonåring 11/10. Letade kängor till mig, vilket inte var det lättaste. Hittade till slut ett par som jag gillade.
Vedin fick stanna hemma idag och vakta huset :-)


Filip


 
Regnat hela dagen. Har inte gjort så mycket mer än bakat piroger. Gott,gott..... Imorgon ställer vi kosan mot Hälsingland...

Ha det bra så länge !  / Bea
Tors.

Inga kommentarer: