lördag 25 december 2010

Julafton

Igår var det Julafton, sa min matte och husse. Det är särskild dag för människorna. De träffas och äter en massa mat, och barnen är glada och snälla och sitter med tindrande ögon och väntar på nån som kallas "Tomten"
Huruvida matte och husses barnbarn var snälla och tindrade med ögonen vet jag inte så mycket om, för jag låg och vilade i sovrummet och såg ben som sprang fram och tillbaka. Ända tills "Tomten" hade kommit och barnen hade öppnat sina paket.. då var det MIN tur.
Mitt bland allt papper fanns en julklapp till mig! De trodde att de hade slagit in den bra så att det skulle ta lite tid för mig att öppna, men då trodde de fel. På en minut hade jag slitit upp pappret och fått fram en ny leksak. En flodhäst, tror jag, som lät jätteroligt när man bet på den!
(Jennie sa att det lät som jag hade satt i halsen, jag förstår inte vad hon menar)

 Här är tomten som kom med min julklapp

 Lättöppnat!

 Men husse... en plastpåse?!

 Hehe, försökte ni lura mig? En ny leksak!

Den är jättefin :D

Inga kommentarer: