måndag 7 mars 2011

Äntligen


Efter några veckors stiltje med vardagsrummet, så kom vi äntligen igång med att måla väggarna. Det tar sin lilla tid med att spackla, slipa och "maska". Det blir en vägg i taget..... Vedin är med och kollar och funderar vad vi håller på med.
    Melodifestival.........ja, äntligen två låtar, till finalen i Globen, som inte låter som alla andra  "dussinlåtarna". Andra chansen i Lördags var bra!
    Söndagen blev skidornas dag. Vasaloppet, med svenskt i täten både på dam och herrsidan, vilken fest det blev. Den andra festen, på Söndagen, blev ju 5-milen i Holmenkollen med hur stor publik som helst utmed spåret!  Norsk seger och Norrmännens VM var räddat !
    Snart börjar TV-kvällen med  " Ullared" och därefter Gynekologen i Askim. Sen blir det god natt. På återhörande / Bea

2 kommentarer:

Kicki sa...

Hej Bea!
Jag är inte så ofta in på din blogg, men å andra sidan är du inte den flitigaste bloggaren ;-)
Har läst ikapp. Tänk att det var 2004 som du blev sjuk, snacka om att tiden rinner iväg.
Så du har bara en enda Turidashund kvar i livet. "Mina" har också börjat "trilla av pinn" då flera gick bort i fjol 10 - 11 år gamla. nu har jag bara Två kullar kvar 6 repektive 3 år gamla. Jag kommer inte ta fler boxerkullar, men längtar efter en kull efter Skorpan. Det blir förhoppningsvis till hösten.
Jag sniffade på boxrar igår på utställningen i Smedjebacken, men kände inte nån större abstinens.
Mest trevligt att träffa allt boxerfolk.
Kram på dig!

Bea sa...

Hej Kicki ! ja, kan du förstå vart tiden tar vägen?!
Jag blev lite besviken när det visade sig att Skorpan var tom, ville ju så gärna se och följa de små !
Ta hand om er! / Kram