söndag 19 juni 2011

Fotboll

Efter en tråkig vecka,med sängläge p.g.a. förkylning, så är jag på fötter igen ( skapligt i alla fall ). I Fredags hände nå´t som aldrig hänt förut. Vi beställde hjälp med fönsterputs av 2 herrar och det utfördes geschwindt på 1 tim! Så skönt...nu ser vi ut igen:-) Att vi inte gjort det förut?! och vad beror det på egentligen, att alla fönsterputsarproffs är karlar? i alla fall de jag sett.
       Det har varit kallt och blött väder under veckan som gått, så också i dag Sön. Alvin's fotbollslag i Huge skulle ha säsongsavslutning på Kastvallen och det skulle bli match mellan föräldrar och pojkarna. Leif och jag och Vedin åkte dit för att "heja på". Tänk att regnet höll uppe hela tiden! otroligt......Leif var med och förstärkte föräldralaget, men efter bara några minuter kom en förarglig sträckning i ljumsken! Oj, jag får "ta på mig" det, jag hade glömt att påminna honom om att värma upp! :-) Men det var roligt så länge det varade.....Pojkarna vann i alla fall i slutänden....efter straffläggning. Och Vedin hade "latjolajban", mycket att titta på. Barn med bollar och många som ville hälsa och klappa  honom. Han älskar verkligen alla 2-beningar.....stora som små!
      I morgon blir det jobb igen och till helgen är det Midsommar. Otroligt så fort det går!   Vi hörs / Bea
                           Leif i röd keps,ger instruktioner till tränaren!
                          Alvin springer på mittfältet.
                          Ett engagerat puplikhav?????

3 kommentarer:

J. sa...

Jaha, var det ditt fel? Tyckte han sa att det var MITT fel ;)

Bea sa...

Ja...någons var det i alla fall hi,hi.....bilder kommer nog i morgon.
Öppna din mail! och svara, glömde fråga i dag Kram/ mamma

Eva sa...

GLAD MIDSOMMAR :)

Kramar från
Eva o vovvarna