söndag 12 juni 2011

Sommar.....Förkylningar

    För min del är det alldeles för varmt. Men visst är den här årstiden den vackraste. All grönska som inte hunnit "brännas sönder", alla blommor som kommer och alla fåglar som sjunger.
    Det som inte är så possitivt är att bli förkyld när det är så varmt.
Flera runt omkring har drabbats och i veckan som gått, har Leif legat några dagar.Är nu så pass bra att han tog en tur med MC:n. Nu verkar det bli min tur i stället. Började i går kväll med halsont.
Vill inte, vill inte........!
    Sitter på altanen och njuter av allt vi har runt omkring oss. Man borde stanna upp lite oftare och ta vara på dagen som är!
    Märks också på Vedin att han påverkas av värmen. Kan ligga i solen och ser ut att njuta, en kortare stund, men är betydligt stillsammare under dagarna än normalt.
    Nu längtar jag efter semester, men det dröjer några veckor.
    "Äta bör man....annars dör man".......Trots begynnande förkylning och värmen, blir jag hungrig. Ska göra iordning lite fisk i dag.
   Ha det gott så hörs vi igen  / Bea

3 kommentarer:

Leif sa...

Jag håller tummarna!

J. sa...

Hoppas du slipper bli sjuk, mamma. Jag är fortfarande täppt och hostar :/

Kram!

Mamma sa...

Tack för omtanken! men det känns nu som om det blir sämre :-(
Får se i morgon om jag tar mig upp ur sängen? / Bea