söndag 29 augusti 2010

Idag har jag sprungit! - Vedde gästbloggar

Hej alla!

Som matte skrev i förra inlägget så fick jag ont i ryggen i februari. Jag fick åka till hunddoktorn och de gjorde massa konstiga saker med mig, jag fick medicin och så sa de till mig att jag skulle vara STILLA. Har ni hört nåt så galet? Jag fick inte heller längre sova i husse och mattes säng. Och inte gå i trappen.
Det blev ju riktigt besvärligt det där, jag var ju van att röra mig fritt i mitt eget hus liksom.
Efter ett tag upptäckte jag vissa fördelar dock, jag blev tex BUREN upp och ner för trappen när jag skulle ut och kissa. Skönt.

Hursomhelst, med tiden så har ju ryggen slutat göra ont, men husse och matte har ändå varit så rädda om mig... jag som älskar att busa och leka och hoppa upp på människor och pussa dem i hela ansiktet, jag fick hela tiden höra att jag skulle ta det lugnt och så vidare. Som att jag inte själv känner om det gör ont? Ja, ni fattar.

Idag var alltså dagen när de släppte mig lös, och ÅH vad ROLIGT det var och springa och skutta i skogen! Människorna letade efter gula svampar, de verkar tycka de där svamparna är nåt alldeles speciellt.
Själv föredrar jag köttfärs. Men sånt växer inte i skogen tror jag. Var växer köttfärsen?

Puss och snark, vi hörs!

/Vedin.

1 kommentar:

Eva sa...

Åh vad härligt att höra att du är bra nu Vedde!! Så du får springa i skogen och vara hund igen, måste kännas underbart :)

Kram
Eva & Roxie