tisdag 20 september 2011

Sedan sist.........

     Jag lyckades även i år med att bli 1 år äldre.Fick en bukett med finfina rosor av Leif och en söt blomkruka med en "penningört" av Jennie och Andreas. De kom och fikade med oss. Tack så mycket!


Jennies blomma.


      Vi har börjat "göra höst" ute. Tömt växthuset, lagt in de sista
gurkorna i burkar. Plockat in de blommor som gick att använda, bl.a. en murgröna som trivts ute, få se om den gillar vårt inomhusklimat.
      En tur till svampskogen resulterade i det här! Efter en timmes rensande smörstekte jag en del, med lite salt och peppar smakar det mums. Resten ligger i frysen.

Kantareller.
     Nästa vecka har jag tagit ledigt. Så på Mån.åker vi till Alfta för att titta till gravar. Hälsa på storebror med familj och en ungdomskompis som har haft ett par-tre jobbiga år. Men hon är tuff och kämpar på. Skriver några rader om resan nästa gång.
    Ta hand om er! / Bea

2 kommentarer:

Kicki sa...

Grattis! Försenat förståss.
Kul att du följt mina "bebbar". Det var verkligen den enklaste kull jag nånsin haft, gick inte att jämföra på samma dag med en boxerkull, men dom var ju å andra sidan bara tre st och så få boxervalpar har jag aldrig haft.
Får se hur det går nu att ha tre hundar igen. Det var LÄNGE sen.
Jag vill inte påstå att Skorpan älskar sin dotter,hoppas hon kommer på bättre tankar när Zoot slutar att försöka dia.
Kram/Kicki

Bea sa...

Hej Kicki och tack för grattiset! Det är ju inte mycket att gratta till, men man kommer ju inte undan och åren går så fort nu :-)
Ha en fin höst med 2-och 4-benta! / Bea