söndag 4 september 2011

September

      De 2 veckor som gått, har inte innehållit något uppseendeväckande. Har kommit igång igen med lite träning i gymmet och på "gåbandet".
      Alvin har fyllt 12 år, så vi var och gratulerade honom. Tänk snart är han också tonåring, lika som sin bror. Han hade fått en ORM i present av sin far, inte trevligt tycker jag...........
      Leif åkte en tur till Kilafors, han har bott där en gång i tiden. Han skulle träffa 2 ungdomskompisar, som det var en herrans år sedan de setts. Det var en lyckad resa och de hade en trevlig dag. Jag kunde inte följa med eftersom jag jobbade. Det var nog bra, så de kunde prata minnen i lugn och ro.
       Vår Jennie har alltid varit intresserad av hästar. Red och tävlade i hopp i unga år. Nu har hon ordnat så hon är "medryttare" till hästen "Berra", jag tycker det är roligt för hennes skull. Synd bara att man är för gammal och skröplig själv, annars har jag gärna ridit också.
       Ser fram emot Lör. 10 Sept., då jag ska åka med en bekant till Gimo på en SKK-utställning. Boxer och Fransk Bulldogg går samma dag för en gångs skull, men i olika ringar, det visar sig hur mycket jag hinner med att se? Får återkomma med rapport om det.
       Det var tänkt att vi skulle "göra höst" i växthuset den här helgen, men av det blev intet! Lördagen gick åt till förberedelser  för en "herrträff" på kvällen. Leif med kompisar träffades och grillade och tog en öl. På programmet stod även Boule-tävling. Trevligt hade dom!
       I dag Sön. kom vi igång lite sent. Strålande höstdag så Vedin och jag åkte till skogen. Hittade en Karl Johan-svamp och det var längesedan. Foten var inget vidare men hatten såg fin ut. Stekte den i smör.... MUMS så gott det smakade."På köpet" fick vi dessutom 3 fästingar var med oss hem ! inte lika "mumsigt" nej!
       Nu är det snart TV-dags.Ska titta på Moraeus med mera, blir säkert både roligt och bra sång och musik. Till vi hörs, ha det bra / Bea                   

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle helt klart kunna rida runt några varv på ridbanan med Berra, han går väääldigt långsamt och försiktigt ;)

/Jennie

Bea sa...

Tror du det!? vet inte jag......är nog säkrast att hålla sig på backen:-) Men kul skulle det vara. / Mamma

J. sa...

ast problemet skulle vara att komma ner.. (helskinnad) tror jag :) du kan ju iallafall följa med och heja på honom :)